Why Choose Young Living?

Salam and Hi!

My previous post, we talked about what is essential oils atau bahasa Melayu, minyak pati aromaterapi. So, now I want to introduce the company I chose to buy my essential oils from, Young Living.

Ramai tanya kenapa pilih Young Living, bukan brand yang lain dalam pasaran, malah brand Malaysia pun ada. Kenapa?

Well, here is my 10 REASONS WHY I CHOSE YOUNG LIVING

  • Sumber yang bukan sahaja dipercayai, tapi diketahui. Tapi betul, nak percaya, kenalah tahu sumbernya. Young Living adalah satu-satunya essential oils company yang ada ladang sendiri ataupun mereka ada usahasama dengan pengusaha ladang. Disamping itu, mereka pun ada third-party farm juga. All these farms have to willingly to live up their standards for growing, harvesting and distilling, based on the 5 Partnership Principals. Bukan senang tau!
  • Therapeutic grade of essential oils. Kita mestilah nak pakai essential oils yang terbaik, betul tak? Kebanyakan essential oils yang dijual adalah fragrance-grade, yang mana tidak mempunyai kebaikan setandi gred terapeutik. Kenapa? Sebab kemungkinan besar dia dah dicampur dengan bahan lain seperti solvent, synthetics atau fillers untuk menambah isi kandungan atau kuatkan bau. Essential oil yang tulen adalah tanpa campuran dan mengandungi therapeutic compound. First distillation / sulingan pertama essential oils sahaja yang digunakan oleh Young Living. Bukan yang kedua atau kesepuluh tau!
  • Pilihan essential oils yang banyak. Young Living mempunyai pilihan terbesar untuk single dan blends berbanding syarikat lain. More than 180 oils! Tapi disebabkan piawaian kualiti yang ketat, adakalanya satu-satu minyak tu tiada dalam pasaran.
  • Finest production practice in the industry. Essential oils disuling (distill) menggunakan suhu dan tekanan rendah, air bebas kimia dan alat sulingan stainless steel yang bergred perubatan (medical grade).
  • Seed to Seal. Apa maksudnya? Inilah piawaian / standard yang digunapakai oleh Young Living. Piawaian inilah yang memastikan essential oil yang tulen yang dipakai oleh kita adalah yang terbaik dari segala segi. The three pillars of Seed to Seal are: Sourcing, Science and Standard. Boleh baca lebih lanjut dekat sini, tapi nak kata, bukan senang nak capai standard Young Living ni. Mereka tetap ada third-party experts untuk validate semua source minyak-minyak mereka. Boleh baca lebih lanjut disini.
  • Lebih 25 tahun pengalaman. Young Living dah lama berada dalam industri dan dikatakan pioneer dan leader dalam essential oils research and distillation process. One of the tagline, Always Innovating, Never Imitating.
  • Farm visit opportunity. Tahukah anda, tak semua syarikat essential oil mempunya ladang sendiri, dan kadang-kadang mereka pun tak pasti dari mana sumber essential oil (buying from supplier). Tapi dengan Young Living, anda berpeluang untuk melawat ladang mereka diseluruh dunia, dan turut serta dalam proses tuaian dan sulingan (harvest and distillation process). Tiada masa tertentu atau tour hours, boleh just “pop up” dan melawat.
  • One stop center – Produk penggunaan harian yang banyak dan bukan terhad kepada essential oils sahaja. Produk Young Living termasuk personal care products (syampu, pencuci muka, deodorant dan lain-lain), food supplement, household products (sabun cuci pinggan, sabun pelbagai guna) dan macam-macam lagi.
  • Tiada yuran tahunan/bulanan keahlian. Setelah menjadi ahli melalui pembelian kit permulaan / starter kit, anda tiada lagi perlu membayar yuran keahlian. Hanya perlu membuat pembelian terkumpul sebanyak 50pv (lebih kurang RM 230) setahun. Ya, beli barang yang anda pakai sahaja untuk memastikan keahlian anda sentiasa aktif.
  • Komuniti “oiler” yang supportive dan cool! Ada soalan? Jangan segan nak bertanya. Nak join kami, pun boleh! Boleh terus whatsapp saya 🙂

Selain dari itu, anda juga berpeluang untuk menjana pendapatan dengan menjadi ahli Young Living. Buzz me to know more!

Sharing the Love,

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started